Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Lalylalas och ugglor!

Av madebylinda - 13 juni 2015 15:50


Hejsan!

Man kan inte anklaga mig för att vara en flitug bloggerska direkt, men här kommer lite av mina senaste alster!


  Idas elefant fick posera med min systerdotters födelsepresent, en Lalylala-docka i lite egen tappning. Min systerdotter blev jätteglad så det var roligt!


  Ugglor är populärt säger de som förstår sig på. Jag hakade på trenden och gjorde några ugglor, trevliga leksaker till småfolket eller varför inte bara som prydnad för oss lite äldre? Mönster finns i boken Crocheted Wild Animals, av Vanessa Mooncie.


  Virkade även en Lalylala-svamp, Paul The Toadstool. En Paul med väldiga ögonfransar alltså   


På återseende inom kort (hoppas jag)!
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madebylinda - 17 augusti 2015 10:44

Sommaren är kort i vanliga fall och i år har den nästan varit obefintlig, så kallt som det varit den större delen. Den började väldigt turbulent för vår del, men nu känns det som att det har lugnat ner sig lite. Virkat har jag i alla fall gjort, näst...

Av madebylinda - 27 december 2014 12:57

Jag har kommit in i en färgglad period. Glatt ska det vara! Fröken Ida har fyllt 1 år (7 november), så till henne gjorde jag en filt som jag blev mycket nöjd med.   Det tror jag Ida blev med, den duger då att gosa med ibland. Det är en As we go stri...

Av madebylinda - 11 augusti 2014 09:22


En liten draksnutte klar och levererad! Mönster från Livet på Florabakken och han mäter 30 cm i diameter   Och förresten, Ida har fått sin första tand!    //Linda ...

Av madebylinda - 14 juli 2014 13:21

Nu har jag nästan varit lite produktiv! Får skylla på det fina vädret    Så, en "liten" stegosaurus, efter Heidi Bears mönster som finns att köpa HÄR. Jätterolig att göra, främst för att den blev lite större än de andra djuren! Denna har nu flyt...

Av madebylinda - 7 juli 2014 10:26

  Fröken Ida gjorde sin dramatiska entré den 7 november 2013, vilket var 2,5 veckor för tidigt. Lite förvirrat blev det, helt klart! Det är för övrigt exakt 8 månader sedan idag! Tänk så ovetandes man var då om vad som komma skulle. Så underbart r...

Ovido - Quiz & Flashcards