Alla inlägg under december 2014

Av madebylinda - 27 december 2014 12:57

Jag har kommit in i en färgglad period. Glatt ska det vara! Fröken Ida har fyllt 1 år (7 november), så till henne gjorde jag en filt som jag blev mycket nöjd med.   Det tror jag Ida blev med, den duger då att gosa med ibland. Det är en As we go stripey blanket, perfekt att ta fram och virka lite på när man behöver inspiration!

Den är gjord i bomullsgarn (så den vart rätt tung) och på baksidan är det ett mjukt och gosigt lila tyg.  

Idas pappas kusins efterlängtade lilla Nanna fick en liten snuttefilt i samma utförande.  


Den 24e november var det 1 år sedan mormor gick bort. Var dit och sade hej och tände ljus.     


Sedan blev det dags för julafton, vart lite improviserat, men Ida fick bl.a en Lalylala-docka av mig. Hon är ca 25 cm kort och lätt att tycka om     


Näst på tur är en annan Lalylala-docka som syster beställt, sedan blir det nog några till, dom är ju rätt söta. Måste göra klart den stackars flodhästen och giraffen som saknar huvud också!



Så tills dess - God fortsättning! /Linda

Ovido - Quiz & Flashcards